Big Bang eller Gud? :S

Hej igen! Nu var det länge sedan jag skrev. Har egentligen inget viktigt att berätta. Ungarna är himlalika för det mesta, men idag har det varit mycket bråk och tjaffs. Trots detta längtar jag redan till imorgon då jag återigen ska tillbaka till jobbet. :D

Igår diskuterade jag och Peter en hel del. Vi började med att planera framtiden med flytt och ungar. Vi önskar båda två att Peter får ta över huset där han bor nu på en stor gård. Där finns nämligen både plats för häst, hage, stall och garage, Enduro och spåren. Vi satt länge igår och drömde om hur vi skulle fixa där på gården i detalj. Mysigt med längtan! Vi anmälde även vårt intresse för två lägenheter här i Märsta.

Däremot kom vi in på ett konstig ämne lite senare som vi aldrig har diskuterat tidigare. Big bang/ Gud / Vetenskap/ Tro. Han är stensäker Ateist och jag är förvirrad. :P Jag tror at det finns någonting typ Gud eller så, men ändå inte! Tror på "Det/Den" för att tro på något. Skönt att ha någon som alltid stöttar en och hjälper en så att säga.. :P Tror dock inte att Gud skapade världen eller så.. !!



Peter anser även att "Alla får vad de förtjänar", men det gör inte jag! Jag förstår inte varför människor som verkligen verkligen är "goda" råkar ut för hemskheter som sjukdomar, ekonomiproblem and so on. Peter säger att det också finns "Orättvisa" i världen, men att alla alltid får vad de förtjänar. Vad tror ni om allt eller På?? Skriv gärna Anonymt om ni inte vågar skriva namn, är lite nyfiken på vad folk tror...

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Håller verkligen inte med Peters teori.

Varför föds aidssmittade oskyldiga barn? Förtjänar dom att dö en tidig, plågsam och utdragen död?

-Nej

osv.

2009-10-21 @ 21:46:41
URL: http://justbell.blogg.se/
Postat av: Gabriella

svar till Peter:

Föräldrarna måste självfallet ta sitt ansvar.

Men ska ett nyfött barn (som inte ens hunnit göra något ont på denna jord) ta straffet för sina föräldrars misstag?

Det är orättvisa och inte att "barnet får vad det förtjänar"



Du får självklart ha din åsikt men jag själv tycker inte att teorin håller.

2009-10-22 @ 00:53:40
URL: http://justbell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: