Glad Fia njuter av livets underbara dagar!

Jag måste ha världens underbaraste arbete! Jag jobbar på ett fritids med 1:or och 2:or mestadels, men även 3:or, 4:or och förskolebarn. Jag får betalt för att gå runt bland ungarna och vara glad, leka med dem, pyssla inför olika högtider eller bara allmänt, sjunga singstar, bygga med lego...ja ni förstår. Idag började jag kl 07.00 och slutade 15.30 och under dagen har jag och barnen lekt kull, burken, gått balansgång, hoppat hopprep, haft en singstar turnering, stickat, dekorerat glasburkar till lyktor, ritat, läst, inspekterat byggarbetet som sker på skolgården, spelat innebandy och gått på styltor. Är detta perfekt för mig eller vad?? Jag som älskar de små liven! :D

Det är dock väldigt krävande! Man måste få ha sina raster och pauser då man kan gå undan också. Barn är ju barn och väldigt krävande, ärliga och säger ganska ofta väldigt elaka saker både till vuxna och andra barn. Ljudnivån kan stiga sky högt och miljön kan anses vara väldigt stökig. Haha, Kom på en konstig liknelse, men tänk er att ni är på en nattklubb...Dansgolvet är proppfullt, musiken är utbytt mot skrik/gråt/skratt/prat och de som dansar är barn som har slängt ut lego över hela golvet och ljuset är detsamma som när nattklubben stänger. Det kan bli väldigt påfrestande! Men vilket jobb är 100% perfekt?
Allt har för och nackdelar! Detta har dock fler fördelar än nackdelar!!! :D


Var jobbar ni? Hur länge har ni gjort det? Trivs ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: