Min dag, min dag. Ridning och jobb.

Tänk dig en bil utan fungerande broms. Ägaren till bilen ber er köra ut på motorvägen. Du säger "Men det finns ju ingen broms! Tänk om det dyker upp något på vägen." Varpå ägaren lugnande svarar "Det är bara att släppa gasen, ingen fara! Bilen stannar ju så småningom." Vad skulle du göra?

Jag körde... Eller ja..detta var ju egentligen bara ännu en av mina liknelser, men jag red. Du vet den där galna hästen som jag skrev om tidigare... Jag provred den imorse. Den hade minsann inte heller någon fungerande broms. Hästen tror att när man drar i tyglarna så ska man springa så fort man kan, allra hellst hux flux och tvärs över ridbanan. Att det finns en ryttare på ryggen är väl skitsamma!

Skritt,trav och gallop gick asbra i början! Hon gick fint för det mesta, jag började precis gilla hästen(!) men sen hände det något. Jag vet inte vad som flög i hästen, men mitt i skritten for hon iväg som om startskottet just gått på en galloptävling. Ja,min balans,,,3 varv satt jag kvar men sen for jag av. Under staketet till padocken och ut från ridbanan. Visst låter det värre än det var. Jag fick ju inte en skråma, men jag ansåg inte att det var någon vidare bra idé att fortsätta rida en häst som inte bara enligt myt utan även på fullaste allvar INTE HAR NÅGON BROMS! Så That was it. Jag nöjer mig med min egen häst. Han är duktig och vet var både gas och broms sitter! Tack å hej sa Fialuttan!

Jag undrar ändå varför ägaren inte nöjer sig med skritt och trav tills hästen vet var bromsen sitter!

Senare under dagen drog jag till jobbet på fritidset och fick en rolig fråga av en 5 åring. "Sofiaaa, varför kladdar inte du när du äter?" "Därför att jag sitter ordenligt på stolen, äter med kniv och gaffel och tar lagom stora tuggor." Svarade jag. Var av flickan glatt svarade "Det ska jag prova!" :D Är de inte uurgulliga?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: