Snö och regn! Jobbigt med 40-60 ungar på fritids då!

Kom just hem från jobbet. Dagen har varit ganska jobbig. Det har regnat mycket idag så det har samlats vatten till en liten damm där ungarna gärna leker. Försök jaga bort mellan 40 och 60 ungar själv. Det är tröttsamt. Sedan gick vi in och gjorde möss av kastanjer som barnen plockat. Mysigt med pyssel. :D Imorgon har jag en förskoleklass helt själv. Ska bli roligt! Vi ska läsa rödluvan och diskutera sagan. sedan ska vi para ihop saker som hör ihop. Böcker med pennor, verktygen, bokstäver...ja massa sånt. Sedan ut som vanligt på gården. Usch! Måste tvätta min overall. Det börjar bli kallt att stå ute i bara jacka. Mössa, vantar och halsduk har jag redan uppgraderat mig till att använda så nu saknas bara overallen och kängorna. :P Fick mycket beröm idag för hur jag handskas med barnen och det knns som ett dröm jobb trots kyla och lite stök ibland. :D

Saknar Peter också..Honom har jag inte träffat på snart 3 dagar! Orkar jag så ses vi nog ikväll. Men jag är så slut så vi får se. Börjar 9.00 imorgon! Aja...

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: